fliikkan

Alla inlägg under november 2008

Av Nathalie - 30 november 2008 12:49


ja de är de idag :) Inte långt kvar nu till julafton :) Hoppas de är snö på julafton o nyår iaf.



Idag händer inte så mkt.  Jag ska sluta snusa idag och pappa ska sluta röka idag, får se hur det går.
Vill ha snus nu men men ska man sluta så ska man..

Igår var jag med pappa och Ulrica till hennes föräldrar och åt mat o tårta, för Ulricas pappa fyllde 80 år.
Till mat blev de potatis/ria, fläskfelé o sås. Till efterrätt blev de persikohalvor och grädde efter det blev de
kakor och tårta marängtårta och marsipantårta.  Blev proppmätt :)

Satt o kollade på en sida förut som heter jeanz.se hitta ngr jeans där som va fina hittade även en
jeansjacka :)

 



Jag vill ha snus..  Har inte snusat på hela dagen. Så de går rätt bra ändå.

Men e väldigt snus sugen nu..


Av Nathalie - 28 november 2008 21:36

Du vet att du är pensionär när du:

...använder slingmössan som regnhatt!

...tycker att Christer Sjögren och/eller Lillbabs är "tjusiga"!

...har fler prydnadssaker än party skor!

...manglar dina kökshanddukar och stryker dina strumpor!

...behöver en förhöjd toastol med armstöd!

...tycker att Bingolotto är veckans höjdpunkt!

...lusläser reklam och samlar på rabatt kuponger!

...lägger tänderna i ett glas vatten innan du somnar!

...säger "det va bättre förr" minst en gång om dagen!

...någon av dina tavlor föreställer kungen eller kungafamiljen!

...påstår att fjärrkontrollen är senaste teknik prylen!

...använder dill eller persilja till varje måltid!

...är först in på ICA när dom öppnar på måndag morgon
för att ta del av veckans erbjudanden!

Yes Sir! Stämmer tre eller flera alternativ in på DIG, så är jag chockad över att du ens äger (eller har tillgång?) till en data! Hahaha... För då är du pensionär med stort P. ^^

Av Nathalie - 26 november 2008 15:33

Idag har hyrserväden vart här me ngn från AJ bygg o kollade på mitt fönster i mitt rum som de jämt e imma på
o när de e kallt så fyser de så de blir is, sen tinar de o rinner ut på balkongen..  Så de kom 2st hit förut o tog bort ena delen av fönster..  så ser inte ut genom fönster nu eftersom dom satt på en träskiva på utsidan. Får ha så i ca 1 vecka tills dom har fixat mitt fönster

Brukar va imma ÖVER hela fönstret


Så här ser mitt fönster ut just nu


Har inte gjort så mkt idag:P Men blir o dammsuga sen
eftersom de låssnat färg från fönster så just nu ligger de
på golvet men får fixa de sen efter maten.


säg inte hej - om du menar hejdå        
säg inte ord som betyder mycket - om du tar tillbaka dom senare
         stjäl inte mitt hjärta - om du senare ska krossa det
         gör mig inte kär - om du inte är kär själv
         fyll inte mitt liv med glädje - om du senare ska lämna det med svek
         stå inte vid min sida - om du senare ska lämna mig själv
         torka inte mina tårar - om du senare skapar dom själv
         låtsas inte som jag betyder något - om du sen säger att jag är värdelös
         ge mig inte allt jag behöver från dig - om du sen ger mig ingenting
         säg inte att du älskar mig - om du inte menar det.

Av Nathalie - 25 november 2008 21:32

Vart på AF idag då, fick ngr sidor vi ska in o kolla på olika företag.
Och hitta ngt som vi vill ha praktik, men jag tror jag vet redan vart ja vill vara
Lilla W, Lindex, Hemtex eller Jon & Jonna.  Ska iaf gå iväg o höra på dom ställena
o fråga om man kan få ha praktik där..

Efter ja kom hem från AF så städa ja rummet, men blir o dammsuga
en gång till imorgon. Eftersom hyresvärden o ngn mer kommer hit
o ska försöka fixa mitt fönster, som e helt igen immat. Dom har försökt fixa
de 3 gånger nu. Får se om de blir bättre imorgon, man ser ju för fan inte
ens ut genom fönstret.. Så imorgon blir de lugnt.

Synd att vi inte har någon konakt längre:( Saknar o prata  med
dig så jävla mycke.. Vill att vi ska kunna vara vänner ju<3

Av Nathalie - 23 november 2008 12:31

Kom på mig själv igår att jag fortfarande tycker om Marcus en hel del faktiskt:( Vissa dagar saknar man honom mer, o andra dagar lite minder. Men jag tror själv att jag nog alltid kommer o tycka om honom på något sätt. Han har skapat en egen plats i mitt hjärta, o där kommer han alltid o finnas oxå.  Jag är glad att jag träffa honom o lärde känna honom :)
Han är en helt underbar kille.  Synd bara att de blivit som de blivit.  Vill att vi ska kunna va vänner. Saknar o prata med dig.
 Du fanns här för mig när farmor va jätte dålig o låg på sjukhuset, du var med mig dit 2 gånger när jag ville hälsa på henne, och de är ja glad för. Du var även hos mig när ja fick telefonsamtalet av pappa när han berättade att de nu var över :( Då fanns du här för mig när jag var ledsen.  Du kommer alltid o finnas i mitt hjärta Marcus.

Om du vore mina ögon, så skulle du ha sett de jag såg.
Om du våre mina läppar, så skulle du ha kännt de ja kände.
Om du vore mina känslor, så skulle du ha vetat hur mycke
jag verkligen tyckte om dig.


Skriver mer i kväll kanske:)


Kollade på ensam mamma söker, förut.
Men blev inte så förvånad över vilken kille
Annette, Johanna o Nina valde
Kännde på mig rätt länge att Annette skulle
välja Rickard o de gjorde hon ju oxå, o att Johanna
skulle välja Alex. Men Nina va ja inte så säker på vem
hon skulle välja:P Men hon valde ju Micke då :P

Har nyss spelat Sims 2 hade inge o göra så spelade
de en stund. Och nu sitter ja o snackar me folk på msn.
Men ska väl lägga mig om ett tag.

Av Nathalie - 20 november 2008 18:00

Var till AF idag vid 10 va info om yrken o studier, tog typ 40min där.. Eftersom dom bara visa vilka yrken man kunde kolla efter på deras hemsia, o olika utbildningar dom har som man kan få gå..
Annars så har ja mest tagit de lugnt idag har vart trött/seg hela dagen.

Läste Vecko Revyn förut, dom hade me olika Date parfymer och en av dom kunde man
lukta på o den lukta riktigt gott kan ja säga :)
Den heter Dangerously Delicious
Tror jag ska köpa den när jag får pengar, om
den inte är allt för dyr vill säga :P



Snart ska jag kolla på unga mödrar på kanal 5
en dansk serie som följer ngr ungdomar som är
unga o har fått barn/ska få barn. Har följt de förut
men nu är de nya avsnitt :)

Av Nathalie - 17 november 2008 23:10

Han
Jag vänder mig om och ser dig stå där ensam kvar. Regnet faller ner över ditt ansikte och blandas med dina tårar. Har jag verkligen sårat dig så mycket? Du vänder dig om och våra blickar möts för ett ögonblick, dina ögon är fulla av sorg. Du vänder bort blicken igen och det gör ont i mig. Varje tår som du fäller känns som ett nålstick i mitt hjärta.
    Men jag var tvungen, förstår du inte det? Vi kunde inte fortsätta som vi gjorde. Varje dag var som en charad som aldrig tog slut. Varenda blick och varenda kyss var bara teater, märkte du inte det? Jag trodde att du kände på samma sätt. Älskade du mig verkligen? Hade du verkligen känslor kvar? Efter allt vi har gått igenom trodde jag att du kände som jag. Du och jag passar bara inte ihop, du och jag kan aldrig bli vi.
    En del av mig vill bara springa fram och ta dig i min famn, kyssa bort dina tårar och säga att allt är bra igen men jag kan inte. Det går inte. Jag vet ju hur det kommer att sluta och jag orkar inte gå igenom allt igen. Nej, det här är slutet.
    Du vänder dig om och möter min blick igen. Jag ser in i dina ögen. Jag har alltid älskat dem, dina vackra, blå ögon som nu är fulla av tårar. Du vänder dig om och så börjar du gå bort från mig, mot ett nytt liv. Någonstans inom mig så vet jag att jag aldrig kommer att få se dig igen och det gör ont.
    Jag kommer aldrig att glömma dig.

Hon
Regnet sköljer ner över mitt ansikte och blandas med mina tårar. Du står där bakom mig. Jag har aldrig känt mig så här sårad. Jag vänder mig om och möter din blick. Dina ögon är fulla av, vad? Vemod? Triumf? Sorg? Vad det än är så klarar jag inte av att se det. Jag vänder bort blicken.
    Dina ord kom som en chock. Var allt bara teater, en evighetslång charad? Älskade du mig inte? Hur kunde du göra såhär mot mig? Visst har vi gått igenom mycket och jag vet att det inte har varit lätt men jag trodde att vi hade lämnat allt det där bakom oss och gått vidare. Jag trodde att du kände som jag. Jag älskade ju dig högst av allt på jorden.
    Borde jag ha sett det? Gav du mig tecken som jag inte såg eller inte ville se? Vägrade att se? Hade du verkligen inga känslor kvar? Hur länge hade det pågått? Bryr du dig alls om mig längre?
    Jag måste bara se ditt ansikte igen. jag vänder mig om och ser på dig. Du är så vacker men vetskapen om att du inte är min längre, att jag aldrig mer kommer att få hålla dig i min famn är för mycket för mig. Jag vänder mig om och börjar gå bort från dig, mot ett nytt liv. Någonstans inom mig vet jag att jag aldrig kommer att få se dig igen och det gör ont.
    Jag kommer aldrig att glömma dig

Av Nathalie - 17 november 2008 14:09

Fredag: Åkte till sara vid 12.40 me bussen, tog de lugnt på dagen kollade på film o snackade. Senare på kvällen vid 22 cyklade vi ner till stan o spelade bowling :) Riktigt trevligt var de. Sen när vi kom hem till Sara igen så satt vi o kollade på film till halv 3:P

 


Lördag: Vakndade runt halv 12 gick upp o åt frukost efter de så gick vi ut o gick 1timme skönt :) Senare på eftermiddagen kom Tim till Sara :) Roligt hade vi :) När Tim skulle skjussa mig o Sara till pizzerian så trilla han i trappa hemma hos Sara :P haha, roligt hade vi :) Sen satt han o berätta massa han hade lyckats gjort när han va full hahah :) Trevlig är han iaf :) Pratade lite me sötis i tele oxå :)

Söndag: Vakna runt halv 12 då oxå:P åt frukost sen städade Sara lite efter de så åkt vi till  mig med bussen som gick vid 15. Tog de bara lugnt satt o kollade på tv o åt popcorn.. Kollade på ensam mamma söker. Ska bli roligt o se vem johanna och Ninna väljer i nästa avsnitt :) Man vet ju vem Anette kommer o välja så :P



Måndag: Vakna vid 11 och vid 11.40 åkte Sara hem.. Så idag händer de väl inte så jätte mycke. Ska till AF imorgon o lyssna på informationsmöte om jobbgarantin för ungdomar..

Nu ska ja duscha sen kolla på Andra Avenyn :)


Vill inte att du ska flytta till Spanien :(

Presentation


Är en tjej på 23 år som pluggar till uska :)Här i min blogg får ni läsa lite allt möjligt!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

engelska


Ovido - Quiz & Flashcards