fliikkan

Alla inlägg under december 2010

Av Nathalie - 29 december 2010 19:49

Har vart på stan idag och träffat Sara L, det var trevligt. Gick och kollade i affäre

och jag köpte ett linne på Jc, blev även o fika  :) Hoppas vi kan ses snart igen, får åka till Vingåker ngn helg och hälsa på hemma hos Sara och hennes son Daniel :)


Har suttit och kollat på en sida som heter www.catalog.se

hittade en bikini över del jag vill ha, ville även ha bikinbyxorna som

hör till men dom var slut :( Men hittade andra bikinibyxor som jag tycker passar

till överdelen. För se om jag köper de eller inte är ju rea på de nu :) så blir 90kr
för både överdelen och underdelen

 


Såhär ser bikinibyxorna ut som jag hade velat haft

 



Hoppas alla har haft en bra dag :)


Av Nathalie - 28 december 2010 21:39

 

Ingredienser till pajdegen

3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

1 dl socker

100 g smält smör

1 ägg


Fyllning


250 g färska eller frysta jordgubbar

3 dl gräddfil

2 ägg

1 dl socker

2 tsk vaniljsocker


Sätt ugnen på 200 grader

Blanda ingredienserna till pajdegen och tryck ut den i en pajform.

Skiva jordgubbarna och fördela dem ovanpå degen. Rör ihop gräddfil,
ägg, socker och vaniljsocker och häll över jordgubarna.

Grädda i 30-40 minuter. Låt pajen svalna innan den serveras.


Om man vill kan man strö lite florsocker på pajen när den är färdig.

Av Nathalie - 28 december 2010 15:09

Nyss kommit hem från stan, hittade lite kläder jag köpte
men var inge rea på de jag hittade :p

Detta köpte jag

Byxor

 

 

Hoppas alla har en bra dag :)

Av Nathalie - 27 december 2010 19:05

Idag har de inte hänt så jätte mycket,

Ulrica färgade håret på mig förut :) Imorgon blir
det stan o kolla rean se om man hittar ngt :)

Ska se om jag kan hitta ngr av dessa byxor iaf

     

På onsdag blir det och träffa Sara L ska bli trevligt, länge sen

vi sågs nu.  Hmm får se vad som händer på nyår också..


Hoppas alla har haft en bra dag :)


Av Nathalie - 26 december 2010 14:24

Kom hem för ngr timmar sen från farfar, har vart där sen i torsdags.
I torsdags hände de inte så mkt, blev o gå toll bolgate o köpa lite och sen till affären o handla lite mat o så.. Sen på kvällen kommer min bror Jocke och hans tjej Monica.


På julafton fixade Ulrica, pappa och Monica med maten.


Det jag gick i julklapp är:

Pengar
Sängöverdrag till sängen/madrassen
köksredskap
Grytor
Ugnsform
Lösnaglar
Filt
Hårfön
Tofflor
Duschcream
   


Hoppas alla har haft en bra jul :)

Av Nathalie - 14 december 2010 16:11

bläddra bland kontakterna i mobilen och svara ärligt:

HAR DU PUSSAT NUMMER 2?
Albin nej det har jag inte

VAD HAR DU FÖR RELATION MED NUMMER 20?
Fia en vän, men pratar inte så mycket med varann längre

NÄR SKA DU TRÄFFA NUMMER 30?
Jasmine (mammas kompis) hehe det vet jag inte

ÄR NUMMER 18 SÖT?
Euro sko( mitt gamla extra jobb) En affär kan väl inte vara söt? :p

VAD VAR DITT FÖRSTA INTRYCK PÅ NUMMER 33?
Jonas min sjukgymnast Trevlig

HUR TRÄFFADE DU NUMMER 50?
Marcus O hmm det kommer jag inte ihåg

HAR NUMMER 29 NÅN GÅNG FÅTT DIG ATT SKRATTA?
Ina ja det har hon fått mig o göra :)

HAR NUMMER 140 SKICKAT ETT FLERA SIDOR LÅNGT SMS TILL DIG?
Haha, så många nummer har jag ej

HAR DU BRÅKAT MED NUMMER 99?
Haha, så många nummer har jag ej

NÄR SKA DU TRÄFFA NUMMER 125 NÄSTA GÅNG?
Haha, så många nummer har jag ej 

ÄR DU NÄRA VÄN MED NUMMER 180?
Haha, så många nummer har jag ej

HAR DU GÅTT PÅ BIO MED NUMMER 55 ?
Monica nej det har jag inte

SKULLE DU KUNNA GÅ UT MED NUMMER 5?
Anne (min kusin) Ja det skulle jag kunna göra

PRATAR DU MED NR 45 OFTA?
Lotta(min morbrors tjej) Ne inte så ofta

SKULLE DU KUNNA GE NUMMER 77 EN KRAM?
Toris ja det skulle jag kunna göra

VAD HAR DU OCH NUMMER 62 FÖR RELATION?
Robet vänner

HAR DU HAFT SEX MED NUMMER 74?
Tino nej det har jag inte

KAN DU TÄNKA DIG ATT VARA BÄSTAVÄN MED NUMMER 5 NEDIFRÅN?
Ulrica, nja vänner är vi. hon e pappas tjej

HATAR DU NUMMER 34 NEDIFRÅN?
Kalle nej det gör jag inte

HAR DU PUSSAT NUMMER 36?
Kent Olav nej det har inte

ÄR NUMMER 46 DIN FAVORIT?

Mamma jadå ;)

Av Nathalie - 12 december 2010 22:29

   

I fredags blevde plugget i ca 1 timme hade "prov" skulle tipas om en
bok man hade läst o läsa upp vilka nyckelord man hade med från boken och vad man hade skrivit om nyckelorden. Efter det blev de o gå hem o plugga lite rätta lite inlämingsuppigter som man har fått tillbaka av läraren. Ska ska rätta till de jag gjort fel på dom o maila iväg dom igen.

I lördags kom farfar hit och åt mat o fikade så blev bara o va borta i Ulricas
lägenhet hela dagen.  Sen på kvällen blev de o åka hem
till T sov även kvar där tills idag ;) Kommer bli tomt i
sängen i natt :/ ;)


Massa tankar som snurrar i huvudet just nu :/


Hoppas alla har haft en bra helg

Av Nathalie - 7 december 2010 20:33

Vart i plugget idag då, skönt att man bara har
en lektion på tisdagar mellan 10-11.30 :) När jag
kom hem blev de o ringa vårdcentralen skulle fråga
om man kunde ta allergispruta där och isf när jag ska börja
med de, men man för tydligen göra de på medecin på sjukhuset
så på måndag mellan 8-9 ringer en från sjukhuset till mig. Så får se när jag får börja

ta allergispruta så jag slipper ta allergimedecin :P För så blir det ngt som heter

uppdoseringsfasen pågår 7-15 veckor så blir o ta spruta en gång i veckan först i 7-15 veckor, sen blir de underhållsfasen då blir de vaccination en gång var 6:e-8:e vecka (6-8 ggr/år) Så det blir behandlign i 3-5år med dessa allergispruot bara hoppas att dom hjälper så jag blir av med min allergi :)


Hoppas alla har haft en bra dag :)

Presentation


Är en tjej på 23 år som pluggar till uska :)Här i min blogg får ni läsa lite allt möjligt!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

engelska


Ovido - Quiz & Flashcards